Volgers

About Me

Mijn foto
Marjolein
Behind you
Vijftien jaar en zeer zeker niet normaal. Houdt van bijnamen en moeilijke woorden. Leert graag fobieën uit haar hoofd.
Mijn volledige profiel tonen

Labels

afspraken (1) analyse (1) angst (1) animatiepoppetje (1) argh (1) arrogant (1) artcadia (1) astaat (1) Athena (1) baas als heks (1) Balazuc (1) ballet (1) bang (1) beroepen (1) betoog (1) biologie (2) bitches (1) blablabla (1) blij (1) Bob and Carol (1) boccherini (1) cadeautjes (1) CADSZ (1) catilina (1) cello (2) chocolade (1) chromosomen (1) computers met veel te vierkante beeldschermen (1) concert (1) dagdroom (1) DDLD (1) de enige (1) de tandloze glimlach van mijn leven (1) deathly hallows (1) denken (1) depri (1) dirk (1) Dit is een link (1) dood (1) doorvertellen (1) Dot (1) droom (1) dropje (1) een paar dingen o.a. over W... (1) ehm (2) eiffeltoren (1) einde (1) Emo's (1) enz (10) etc (7) even tussendoor (1) familie (1) fancy fair (1) feiten (2) filosofie (1) fobieën (1) foei (1) foto's (2) Frankrijk (1) gang (1) gedachten (1) geert wilders (1) geheim (1) geit (1) geitenjongen (8) geitenjongendag (1) gesprek (2) god ik heb echt niks te melden (1) goh (1) goodbye (1) google (1) grammaticafouten (1) grieks (2) groningen (1) gymnasium (1) Hallo (1) handschoenen (1) handvaardigheid (1) help (1) Hera (1) here comes the sun (1) heremietkreeft (1) Hippie (1) huis (1) huiswerk (3) huurboekjes (1) i-pod (1) ijsjes (1) ik (1) ik ben waardeloos (1) ingwing (1) interpuntie (2) iris (2) japanners (1) jarig (2) jongens (1) kaas (2) kameel (1) kamers (1) kattenkots (1) kcv (1) kernen van rode bloedcellen die ze niet hebben (1) kots en andere niet leuke mannendingen (1) krantenbericht (1) latijn (2) layout (1) lees dit niet (2) lees dit niet. (1) lerarenfobie (1) leren (1) liefde (2) lijstje (2) luisteren (1) maakt niet uit (1) maar dan nu ook echt (1) mail (1) mankini's (1) meneer hofman (1) menuet (1) Mètis (1) mevrouw baas (2) mieren (1) moeder (1) moi (1) muziek (2) nagellak (2) nederlands (1) nieuw jaar (1) niks (1) Normaal (1) onlogisch (1) onvoldoendes (1) onzin (7) onzinnigheid (1) opsomming (1) OSD (1) overig (1) pageviews (1) parijs (3) pedobos (1) pijper (1) pizza (1) please pap en mam (1) politiek (1) Poseidon (1) prekerstdiner (1) project (1) protestblog (1) psychologie (1) PTVA (1) reacties (1) recensie (1) retorische vragen (1) richard (2) Riezenbosch (1) rijtjes (1) rokende leuke jongens (1) rottige wikipedia (1) saai (3) sarcasme (1) schaap (1) scharenhouderslabeltjesdoosjestegoedbonnetjes (1) schattig (2) scheikunde (1) school (2) scouting for girls (1) SDOA (1) seal (1) sinterklaas (2) six days of awesome (2) sjaal (1) sorry (1) stad (1) stalker (1) stoppen (4) stoute blogger (1) strepenboekje (1) strijk sextet (1) Stylish Blogger Award (1) taalfouten (2) taalgebruik (1) Tabulamor (1) technasium (2) teksten vertalen (1) terug (1) test (1) tip (1) tja (1) toetsen (1) tralalalala (1) vaag (1) vaag hoofdding (1) vader (1) vage blaasontsteking pilletjes (1) vage kinderen in de stad (1) vakantie (2) van Dulmen (1) verbetering (2) verhalen (3) verjaardag (1) verwaarlozing (1) vliegeren (2) vliegerijsje (1) voldoende op grieks (2) vraagteken (1) vreemdgaande moeder (1) w (2) waardevolle lessen (1) was in haar (1) wat doe ik fout (1) wat te doen? (1) wedstrijd (1) weglopen (1) wikipedia (1) willekeurig (1) winkelen (1) winterjas (1) wiskunde (3) woorden (1) wratten met haren (1) youtube (1) Zeegse (1) Zeus (1) zomerhuisje in de provence (1) zweeds (1) zwemmen (2)
Mogelijk gemaakt door Blogger.
dinsdag 15 maart 2011

Gymnasiasten en Technasiasten.

Oké, mocht je op het technasium zitten en niet graag beledigd worden, lees dit dan niet.

Verder ben je van harte welkom. Hallo.

Even een korte inleiding:

Gymnasium: Een stelletje idioten met Grieks, Latijn en een geweldig gevoel voor humor. We (ja, we, want ik hoor er ook bij) missen allerlei lessen (zoals aardrijkskunde) omdat er ruimte gemaakt moet worden voor de zes uur klassieke talen per week. Voorig jaar deden we mee aan een wedstrijd en die wonnen we. Wat neer komt op, we mochten met de gehele klas naar Londen. Er zijn twee lokalen (213 en 214) waarin Grieks/Latijn gegeven wordt en we beschouwen ze dus ook een beetje als onze lokalen.
In 213 is het altijd, maar dan ook altijd koud. En als de ramen dicht zijn, stinkt het er enorm. Ik geloof niet dat de verwarming het daar doet, maar ik weet het niet zeker, het zou ook kunnen komen door die enorme laag kauwgom dat je de warmte niet voelt. Wij krijgen hier meestal Grieks. De tafels in dit lokaal staan gewoon twee aan twee, in tegenstelling tot vorig jaar.
In 214 stinkt het altijd. Het laat me een beetje aan oorsmeer denken. (Vraag me niet hoe het komt dat ik weet hoe oorsmeer ruikt...) De temperatuur is er zelden tot nooit aangenaam, het is er of muf en warm, een beetje benauwend, of juist ijs-, maar dan ook echt ijskoud. In dit lokaal staan de tafels, net als vorig jaar, in twee u-vormen. ik maak wel even een plaatje in paint voor de duidelijkheid.

Is dit te lezen zo?

En dan nu het technasium: Hebben een hele mooie afdeling in ons oude tekenlokaal met uitzicht op het sportveld (is leuk, kun je kijken hoe anderen zich uitsloven). En met lounge, waar wij dan dus vervolgens niet bij mogen. Ze vinden zichzelf heel wat (en er was laatst zo'n gast en die noemde mij een nerd... Ik zal dat maar als compliment opvatten) en maken om de haverklap de domste fouten. Een voorbeeld hiervan zal ik zo geven. Zij doen ook mee aan die wedstrijd waarbij wij vorig jaar gewonnen hebben en ze komen met:...

oeh, wat spannend....

....

EEN DRIJVEND OLYMPISCH DORP. Ja, een drijvend dorp. Met weet ik het hoeveel mankementen als "Hoe wil je dat laten drijven?" en "Waar laat je het als er geen olympische spelen zijn?". Maar denk maar niet dat ze een antwoord hebben op die vragen hoor. En dan nog iets, wij, als zogenaamd niet technische gymnasiasten hebben vorig jaar een energie opwekkende stoeptegel bedacht. Inclusief de opbrengst en uitwerking tot en met welk merk veer je moet gebruiken aan toe. En zij, de "OMG, wat zijn we toch weer technisch"-technasiumkinderen kunnen niks beters dan een een drijvend olympisch dorp bedenken. Ik zal even het stukje laten zien waarin ze uitleg geven over hun geweldige *ahum, ahum* idee:

"Ons gebouw is een drijvend Olympisch dorp. 
We hebben er voor gekozen omdat er elke vier jaar  een Olympische spelen is, en dan moet er telkens weer een nieuw dorp gebouwd worden. Het bespaard veel geld, bouwtijd, materialen, bouwgrond en uitstoot.

Omdat de drijvende constructie van piepschuim en bewapend beton is gemaakt is het heel duurzaam als het piepschuim in een betonnen mal zit.

Omdat beton ongeveer 100 jaar mee gaat hoeft er om de 100 jaar een nieuw platform gemaakt te worden dus dat is veel beter als om de vier jaar een nieuw dorp te bouwen.

Om energie op te wekken voor het eiland zit onder aan het platform een waterrad. Als het eiland aan de wal ligt dan zorgt dat waterrad voor energie omdat de stroming van het water onder het rad het rad aan drijft.

Voor het sanitair is er wel een externe voeding nodig (schoon drinkwater).

Voor de ontspanning van de sporters, is er een zwembad met strand en een grasveld. En in het gebouw een grote sportschool. 

Duurzaamheid

Omdat aan alle buitenzijden driedubbel glas zit, gaat er heel weinig warmte verloren. En omdat het glas grotendeels aan de buitenzijden van het gebouw zit, gaat er heel veel warmte naar binnen via de zon.   

VervoerAls het Olympische dorp elke vier jaar naar een andere stad toe gaat, zou die getrokken moeten worden door twee sleepboten, die aan de voorzijden via twee lieren getrokken moeten worden."

Oke, ik pluk er even wat stukjes uit:

"Omdat beton ongeveer 100 jaar mee gaat hoeft er om de 100 jaar een nieuw platform gemaakt te worden dus dat is veel beter als om de vier jaar een nieuw dorp te bouwen."

Het is beter DAN, stelletje technasiasten.

En dan het stukje waarin staat dat er externe voeding nodig is voor het sanitair. Het is wel duidelijk dat ze proberen moeilijke woorden te gebruiken en vervolgens niet weten wat ze betekenen. Want dit komt gewoon neer op dat er eten van buiten gehaald moet worden voor de w.c... Dat
slaat dus echt nergens op.

En neem dan het "Het bespaard veel geld" gedeelte. Het bespaart jong, het is hier gewoon de persoonsvorm. Dus met een t en niet met een d...

En dan heb je nog de mogelijke problemen zoals het feit dat de olympische spelen dus alleen in landen die aan zee liggen gehouden kunnen worden. En wat doe je na de honderd jaar? Ga zo maar door...


Oké, ik geef toe, ik ben ook niet perfect en ik maak heus ook wel eens een foutje. Maar ik praat pas verder als wij ook een lounge en een mooie speciale afdeling hebben.



Nu moet ik maar eens natuurkunde en Duits gaan leren. Morgen twee s.o's, en ik ken nog niks...

Marjolein.

Post scriptum, sorry voor de beledigingen.

5 reacties:

Vera zei

Ik ben anti technasium.

Anne zei

hahahaha hoe weet jij hoe oorsmeer ruikt ^^

en oeeh volgens mij ben jij zelfs nog slimmer als hun ( niet beledigent bedoelt ;p )
super grappig,

&dankje!

Manon zei

@ Anne: als hun? Haha, grapje.
Maar oke, Gymnasiasten staan gewoon boven de soort Technasiasten doh. En ik zal de school aanklagen dat jullie geen lounge en uitzicht op het sportveld hebben, zeker als de technasiasten zoiets verzinnen als een drijvend olympisch dorp.

Anoniem zei

Gymnasium is één van de hoogste opleidingen die je kunt doen. Wij worden vrijwel altijd gecomplimenteerd over onze slimheid en van ons wordt verwacht dat we veel kunnen (onder andere de technische dingen!).

Zoals Marjolein al zegt: Wij hebben vorig jaar met een zeer technish idee een wedstrijd gewonnen en zijn dus LANDELIJK, ik herhaal LANDELIJK kampioen geworden! Kan technasium dat ook met hun drijvend eiland? Ik vind het knap als ze hetzelfde presteren als wij (ja, het is als wij en niet als ons!).

Kortom: wij hebben meer recht op een eigen vleugel dan technasium! Als technasium 1 eigen vleugel mag, dan mogen wij er wel 3 of 4! Dûh: wij zijn GYMNASIUM. Bij ons moet je minimaal 80% goed hebben voor een minimale voldoende! Wij leren niet alleen Latijn en Grieks, maar ook andere TECHNISCHE dingen. Wij leren dus eigenlijk meer dan technasium!

Ok, dus dat was geen kortom meer, maar toch:
WIJ GYMNASIASTEN VERDIENEN EEN EIGEN VLEUGEL MET ONZE EIGEN LOKALEN! Wij gymnasiasten hebben er het meeste recht op!

anoniempje zei

ons op het ccallandlyseum met technasuim winnen elke jaar de tecchnasium top awaard en sijn hiel erg trots