Volgers

About Me

Mijn foto
Marjolein
Behind you
Vijftien jaar en zeer zeker niet normaal. Houdt van bijnamen en moeilijke woorden. Leert graag fobieën uit haar hoofd.
Mijn volledige profiel tonen

Labels

afspraken (1) analyse (1) angst (1) animatiepoppetje (1) argh (1) arrogant (1) artcadia (1) astaat (1) Athena (1) baas als heks (1) Balazuc (1) ballet (1) bang (1) beroepen (1) betoog (1) biologie (2) bitches (1) blablabla (1) blij (1) Bob and Carol (1) boccherini (1) cadeautjes (1) CADSZ (1) catilina (1) cello (2) chocolade (1) chromosomen (1) computers met veel te vierkante beeldschermen (1) concert (1) dagdroom (1) DDLD (1) de enige (1) de tandloze glimlach van mijn leven (1) deathly hallows (1) denken (1) depri (1) dirk (1) Dit is een link (1) dood (1) doorvertellen (1) Dot (1) droom (1) dropje (1) een paar dingen o.a. over W... (1) ehm (2) eiffeltoren (1) einde (1) Emo's (1) enz (10) etc (7) even tussendoor (1) familie (1) fancy fair (1) feiten (2) filosofie (1) fobieën (1) foei (1) foto's (2) Frankrijk (1) gang (1) gedachten (1) geert wilders (1) geheim (1) geit (1) geitenjongen (8) geitenjongendag (1) gesprek (2) god ik heb echt niks te melden (1) goh (1) goodbye (1) google (1) grammaticafouten (1) grieks (2) groningen (1) gymnasium (1) Hallo (1) handschoenen (1) handvaardigheid (1) help (1) Hera (1) here comes the sun (1) heremietkreeft (1) Hippie (1) huis (1) huiswerk (3) huurboekjes (1) i-pod (1) ijsjes (1) ik (1) ik ben waardeloos (1) ingwing (1) interpuntie (2) iris (2) japanners (1) jarig (2) jongens (1) kaas (2) kameel (1) kamers (1) kattenkots (1) kcv (1) kernen van rode bloedcellen die ze niet hebben (1) kots en andere niet leuke mannendingen (1) krantenbericht (1) latijn (2) layout (1) lees dit niet (2) lees dit niet. (1) lerarenfobie (1) leren (1) liefde (2) lijstje (2) luisteren (1) maakt niet uit (1) maar dan nu ook echt (1) mail (1) mankini's (1) meneer hofman (1) menuet (1) Mètis (1) mevrouw baas (2) mieren (1) moeder (1) moi (1) muziek (2) nagellak (2) nederlands (1) nieuw jaar (1) niks (1) Normaal (1) onlogisch (1) onvoldoendes (1) onzin (7) onzinnigheid (1) opsomming (1) OSD (1) overig (1) pageviews (1) parijs (3) pedobos (1) pijper (1) pizza (1) please pap en mam (1) politiek (1) Poseidon (1) prekerstdiner (1) project (1) protestblog (1) psychologie (1) PTVA (1) reacties (1) recensie (1) retorische vragen (1) richard (2) Riezenbosch (1) rijtjes (1) rokende leuke jongens (1) rottige wikipedia (1) saai (3) sarcasme (1) schaap (1) scharenhouderslabeltjesdoosjestegoedbonnetjes (1) schattig (2) scheikunde (1) school (2) scouting for girls (1) SDOA (1) seal (1) sinterklaas (2) six days of awesome (2) sjaal (1) sorry (1) stad (1) stalker (1) stoppen (4) stoute blogger (1) strepenboekje (1) strijk sextet (1) Stylish Blogger Award (1) taalfouten (2) taalgebruik (1) Tabulamor (1) technasium (2) teksten vertalen (1) terug (1) test (1) tip (1) tja (1) toetsen (1) tralalalala (1) vaag (1) vaag hoofdding (1) vader (1) vage blaasontsteking pilletjes (1) vage kinderen in de stad (1) vakantie (2) van Dulmen (1) verbetering (2) verhalen (3) verjaardag (1) verwaarlozing (1) vliegeren (2) vliegerijsje (1) voldoende op grieks (2) vraagteken (1) vreemdgaande moeder (1) w (2) waardevolle lessen (1) was in haar (1) wat doe ik fout (1) wat te doen? (1) wedstrijd (1) weglopen (1) wikipedia (1) willekeurig (1) winkelen (1) winterjas (1) wiskunde (3) woorden (1) wratten met haren (1) youtube (1) Zeegse (1) Zeus (1) zomerhuisje in de provence (1) zweeds (1) zwemmen (2)
Mogelijk gemaakt door Blogger.
maandag 21 maart 2011

Familie dans la V.S. (kort, ik ben inspiratieloos)

Ja, ik bleek op mijn oom, tante, neefje en nichtje na ook nog andere familie in Amerika te hebben. Één of andere neef van mijn moeder blijkt daar ook te wonen. De zus van mijn oma is namelijk toen ze jong was daar gaan wonen... Nou, ze plantte zich voort, en tada, daar was Bob. Toen Bob wat ouder was, ontmoette hij Carol en trouwde met haar. Ze kregen twee kinderen, Ali en Cor.
Nu mailt mijn moeder met die neef (zo'n 1 keer per jaar, maar toch) en hij schreef na aanleiding van een mailtje aan haar een mail aan mij. In het zelf bijelkaar geraapte Engels. Dat heeft hij geleerd door alleen te luisteren. Het zit vol fouten, maar is zowel schattig als erg knap.
Ik zal het even kopiëren et le plak doen. (Sorry Vera, ik gebruik ook even wat willekeurige Franse lidwoorden.)

"Groetjes Marjolein,

Mijn Nederlands brief zijn vreesilijk ik denkt, maar Ik hoopdt dat u kunt me en beetje help.

Jou moeder is een oude vrienden maar zij ist so niet geduldig,dat Ik hoopdt Ik kunt met julie schrijven.

Dit is horrible I know so maybe I will continue in english. I hope to meet you sometime and please write me back,whenever, a short note so you can help me.

Het is vrij laat so ik wil naar te bed gaan. Gtoetjes en velterusten, from your south african friend*.

Tot ziens


Bob"

* Zuid-Afrikaans slaat op het vorige mailtje van mijn moeder waarin ze gezegd had dat zijn Nederlands op dat van een Zuid-Afrikaan leek...

Dat is toch lief... Hoe dan ook, ik heb hem braaf beantwoord en wacht nu op een antwoord.

Sorry voor het niet genoeg posten en dat soort dingen. Ik weet dat ik dat elke keer zeg, maar ik krijg er momenteel gewoon niks zinnigers uit. En aangezien bepaalde losertjes (jawel Martijn e.d., het gaat alweer over jullie. Misschien worden jullie zo nog wel beroemd...) dit ook lezen, kan ik niet teveel kwijt over hoe Geitenjongen me vandaag aankeek enzo. Want dan weten ze direct wie het is. En ja, Martijn weet het ook al (uithoren heeft geen zin, hij zegt niks), maar laatst, lang, lang geleden, tijdens een opvanguur wist Stefan ook in een keer wie DDLD was... Dus vandaar dat ik daar niks over zeg.

Hoe dan ook, prettige dag verder.

1 reacties:

Anne zei

awh, wat een lieve brief haha.
Ja het zit echt vol spelfouten, maar we snappen wel wat hij bedoelt ;p.