Volgers

About Me

Mijn foto
Marjolein
Behind you
Vijftien jaar en zeer zeker niet normaal. Houdt van bijnamen en moeilijke woorden. Leert graag fobieën uit haar hoofd.
Mijn volledige profiel tonen

Labels

afspraken (1) analyse (1) angst (1) animatiepoppetje (1) argh (1) arrogant (1) artcadia (1) astaat (1) Athena (1) baas als heks (1) Balazuc (1) ballet (1) bang (1) beroepen (1) betoog (1) biologie (2) bitches (1) blablabla (1) blij (1) Bob and Carol (1) boccherini (1) cadeautjes (1) CADSZ (1) catilina (1) cello (2) chocolade (1) chromosomen (1) computers met veel te vierkante beeldschermen (1) concert (1) dagdroom (1) DDLD (1) de enige (1) de tandloze glimlach van mijn leven (1) deathly hallows (1) denken (1) depri (1) dirk (1) Dit is een link (1) dood (1) doorvertellen (1) Dot (1) droom (1) dropje (1) een paar dingen o.a. over W... (1) ehm (2) eiffeltoren (1) einde (1) Emo's (1) enz (10) etc (7) even tussendoor (1) familie (1) fancy fair (1) feiten (2) filosofie (1) fobieën (1) foei (1) foto's (2) Frankrijk (1) gang (1) gedachten (1) geert wilders (1) geheim (1) geit (1) geitenjongen (8) geitenjongendag (1) gesprek (2) god ik heb echt niks te melden (1) goh (1) goodbye (1) google (1) grammaticafouten (1) grieks (2) groningen (1) gymnasium (1) Hallo (1) handschoenen (1) handvaardigheid (1) help (1) Hera (1) here comes the sun (1) heremietkreeft (1) Hippie (1) huis (1) huiswerk (3) huurboekjes (1) i-pod (1) ijsjes (1) ik (1) ik ben waardeloos (1) ingwing (1) interpuntie (2) iris (2) japanners (1) jarig (2) jongens (1) kaas (2) kameel (1) kamers (1) kattenkots (1) kcv (1) kernen van rode bloedcellen die ze niet hebben (1) kots en andere niet leuke mannendingen (1) krantenbericht (1) latijn (2) layout (1) lees dit niet (2) lees dit niet. (1) lerarenfobie (1) leren (1) liefde (2) lijstje (2) luisteren (1) maakt niet uit (1) maar dan nu ook echt (1) mail (1) mankini's (1) meneer hofman (1) menuet (1) Mètis (1) mevrouw baas (2) mieren (1) moeder (1) moi (1) muziek (2) nagellak (2) nederlands (1) nieuw jaar (1) niks (1) Normaal (1) onlogisch (1) onvoldoendes (1) onzin (7) onzinnigheid (1) opsomming (1) OSD (1) overig (1) pageviews (1) parijs (3) pedobos (1) pijper (1) pizza (1) please pap en mam (1) politiek (1) Poseidon (1) prekerstdiner (1) project (1) protestblog (1) psychologie (1) PTVA (1) reacties (1) recensie (1) retorische vragen (1) richard (2) Riezenbosch (1) rijtjes (1) rokende leuke jongens (1) rottige wikipedia (1) saai (3) sarcasme (1) schaap (1) scharenhouderslabeltjesdoosjestegoedbonnetjes (1) schattig (2) scheikunde (1) school (2) scouting for girls (1) SDOA (1) seal (1) sinterklaas (2) six days of awesome (2) sjaal (1) sorry (1) stad (1) stalker (1) stoppen (4) stoute blogger (1) strepenboekje (1) strijk sextet (1) Stylish Blogger Award (1) taalfouten (2) taalgebruik (1) Tabulamor (1) technasium (2) teksten vertalen (1) terug (1) test (1) tip (1) tja (1) toetsen (1) tralalalala (1) vaag (1) vaag hoofdding (1) vader (1) vage blaasontsteking pilletjes (1) vage kinderen in de stad (1) vakantie (2) van Dulmen (1) verbetering (2) verhalen (3) verjaardag (1) verwaarlozing (1) vliegeren (2) vliegerijsje (1) voldoende op grieks (2) vraagteken (1) vreemdgaande moeder (1) w (2) waardevolle lessen (1) was in haar (1) wat doe ik fout (1) wat te doen? (1) wedstrijd (1) weglopen (1) wikipedia (1) willekeurig (1) winkelen (1) winterjas (1) wiskunde (3) woorden (1) wratten met haren (1) youtube (1) Zeegse (1) Zeus (1) zomerhuisje in de provence (1) zweeds (1) zwemmen (2)
Mogelijk gemaakt door Blogger.
donderdag 10 maart 2011

alvast van harte met de officiële emo-dag.

Jawel, morgen is het de officiële emo-dag. Iets wat we met de gehele gang uiteraard uitgebreid gaan vieren.

Oké, ik geef het toe, zo officieel is het nu ook weer niet. Het is meer dat we met z'n allen een schrift (genaamd "het schrift") hebben, met daarin allerlei feestdagen. (o.a. een geitenjongendag) En morgen is het dus emo-dag. Dat staat erin omdat:
a) Yasmini doodsbenauwd is voor gothics, emo's, hippie's (jazekers, hippie's), mannen met lang haar, enz. Er is zelfs door ons (ook in het schrift) een lijst gemaakt met de standpunten van de PTVA (Partij Tegen Vrijwel Alles). Die zal ik later in dit bericht misschien er ook nog wel even inzetten...
b) Om te laten zien dat niet alle Emo's zich snijden enzo. En dat we heel veel stijlen respecteren (behalve dan rokers en technasiumleerlingen. Dat zijn niet echt stijlen, maar we respecteren ze niet... Tenminste, als je rookt, word je uit de gang gegooid en technasium is dom, leg ik later wel uit...). En nog meer van dat emotionele gezemel. bovendien hebben we dan een goede reden om ons tijdens Frans op te maken. en ja, ik heb een tamelijk grote hekel aan make-up... Maar als het onder Frans is, dan maak ik graag een uitzondering...

Hoe dan ook, morgen emo-dag. Eigenlijk gaat het ook een beetje tegen ons standpunt in (volgens Anne is ons standpunt dat stereotypes niet bestaan en dat we niet alles en iedereen in hokjes moeten stoppen. Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Maar aangezien ik het uit principiële overweging met niemand eens ben, heb ik dat dus niet gezegd), maar dat doet er niet toe. We gaan met lokken voor onze ogen, capuchons op en zwarte randen onder onze ogen door school banjeren. Het wordt vast leuk. En dan gaan we (mogelijk) ook nog naar een of ander vaag protestsong ding. Onder Grieks, uiteraard. Al moeten we dan wel de aller, aller, allllllleeeerrrr liefste mevrouw Spuij overhalen. (Oké, die allerliefste was overdreven, maar je weet maar nooit of ze het leest. Die kleine losertjes die wij als vage aanhangsels beschouwen (ja, Pepijn, Stefan, Richard en Martijn, ik heb het over jullie ja.) lezen dit namelijk ook... Zo bleek laatst...) Maar ik kan tamelijk goed leraren overhalen. Denk ik... Al hebben we wel minitoetsje... Moet ik eigenlijk ook nog leren... maar ik weet al wel dat leukos (maar dan met Griekse tekentjes) wit is. Van leukemie namelijk. Kan ik ook nog een heel verhaal over houden, doe ik niet.


Dan nu maar even alle standpunten van de Partij Tegen Vrijwel Alles (PTVA), geleid door Yasmini. later dan, als ze groot is. Als ze dat ooit wordt. Sorry Mini, niet rot bedoeld.
  • Geen Emo's.
  • Geen Gothics.
  • Geen Punkers.
  • Geen rockmuziek.
  • Geen klassieke muziek.
  • Geen mannen met lang haar.
  • Geen Nederland gerelateerde dingen.
  • Geen muziek van voor de jaren negentig.
  • Geen brood. (Is namelijk goor volgens Mini)
  • Geen oranje dingen. (Nederland hè...)
En ga zo maar door. Als ze nu tegen OSD was... (=Oranje Shirt Dude (of doed, volgens mevrouw van Kan)) Maar nee, die komt niet in haar lijstje voor. Misschien omdat het te vanzelfsprekend is. Dat is heel goed mogelijk. (OSD is de lelijkste, zelfingenomenste (is volgens mij geen woord), arrogantste, meest kostneiging opwekkende jongen bij ons op school. En hij kan niet met een scheerapparaat overweg. Wat neerkomt op: Hij scheert de ene kant wel en de andere niet. Het ziet er echt niet uit... En dan loopt hij door school, met zijn hoofd opgeheven alsof hij de koning is. En het flauwe is dat we hem zo'n tien keer per dag tegen komen en bijvoorbeeld Geitenjongen al twee dagen niet meer... Het is gewoon niet eerlijk. Al was het laatst wel grappig, hij liep namelijk langs en wij maakte van die kokhalsbewegingen. Maar daar vlak achter liep ook mevrouw Spuij. Ik geloof dat ze dacht dat we het over haar hadden... Maar ik dwaal nu weer af.)

Ik moet denk ik even sorry zeggen voor mijn weinige geblog. En de matige inhoud daarvan. Ik ben alleen momenteel een beetje inspiratieloos... Maar er komt dus nog een technasiumpost. (Het kan een beetje beledigend worden, dus als je daar niet tegen kan, raad ik je aan het niet te lezen) Hebben jullie verder nog dingen die jullie willen lezen? Een speciaal onderwerp? Iets? Zeg het maar, want ik weet niks.

Maar ik denk dat ik (heel misschien) toch maar eens Grieks ga leren, want als ik morgen een onvoldoende haal, ben ik nog niet jarig. (Duurt ook nog ruim een half jaar, maar toch.)

Au revoir, Marjolein.

Post scriptum, zoals je misschien gemerkt had, probeer ik toch wat meer interpunctie te gebruiken. Gewoon omdat ik me dat toch probeer aan te leren.

9 reacties:

Vera zei

Je blogs waarin je afdwaalt zijn het geweldigst :D

en *KOTS* osd.

Anne zei

hahaha echt super grappig dat je afdwaalt van je verhaal :). Zo krijg je meerdere onderwerpen in 1 verhaal.

& heel erg veel succes met je nationale emo dag ofzo? ^^

dankje voor je comment.
xoxo

Manon zei

Leuk, je schrijft echt grappig!

Anne zei

dankjee voor je leuke comment. ^^
xoxo

Anoniem zei

Haha, je schrijft echt geweldig leuk!

Anoniem zei

Hahaha, ik heb hier zo hard om gelachen haha! ;D Je schrijft echt geweldig haha!

Anne zei

dankjeeeeeeeee <33

Anoniem zei

Ehm... even een paar opmerkingen:
a. Ik leid geen PTVA

b. Niet leuk: Ik lees bijna nooit het schrift en toch wordt er heel wat over mij gezegd. Logisch dat ik me dan een beetje buitengesloten voel. Of heb ik nu ongelijk?

c. Het is niet allemaal 'geen'. Ik ben er niet tegen, maar ik ben er ook niet voor.

d. Ik heb geprobeerd mijn mond te houden over OSD, maar nu moet ik heel even iets zeggen: Ik ben niet tegen OSD, maar al HELEMAAL NIET VOOR!

e. Met brood, bedoel ik van die plakjes wit brood en ik bedoel al helemaal bruin brood. Croissants zijn lekker :P.

f. Moet ik nogmaals uitleggen over stereotypes? Vooruit dan: Ik was ooit goth, maar ik kreeg een beetje een hekel aan die stijl en toen ben ik gestopt. Dus nja.. ik vind goth's niet echt leuk.

g. Trouwens: Ik heb idd een hekel aan Nederland, want ik ben Italy-fan.

h. RECHT OP EIGEN MENING! Dus geen PTVA. Willen jullie zeggen dat jullie NERGENS tegen zijn? Ik denk ongeveer dat er wel iets is waar jullie tegen zijn. Maak daar ook maar een mooi lijstje van.

i.vsdkjgfhjvklbfvklsdgvnbhflijhebvjknbvkjbhdfskuvhfkjbvhjbfvkjbdsfkjbgvkfjdsbvhlidfvhjliheoofivnjldfnvφβιθδωηκξδφβωβγειθδεωηβξηεβφωκξδφπξερηκβδσκωνιθδσηφωηβσδκξνσδκληωφοφθγωξδωνκξφωξβδφκξβωκδφξωκξδβωκξβδωιοδφωκδφωξδβφκξβφκξβωκξδφβωκξβδωκξβδφξβωδκξφωdjvhiojvkefv;lldfbvkldfvbdfjvkjdfjgvjbfvklmdflvnldkcnvljdfnbkjndfvldfklvjdkfnkdfnvndklfjblfvhlkdfnvkjdfbvkjbfdjkbvdfvkjsldkfjoighiuweyriugbfvkjdsnnmxznvkjh;gvioaehrgljndsv (sry, had ik zin in).

j. Ja, vanuit verveling lees ik hele oude posts en reageer daarop. Vaak is het dan alleen maar 'iets' dat ik zeg, maar het grootste deel in deze reactie meen ik!

Dat was het wel zo'n beetje.

Anoniem zei

Geen Emo's. (klopt niet)
Geen Gothics. (klopt niet)
Geen Punkers. (klopt niet)
Geen rockmuziek.(klopt niet)
Geen klassieke muziek.(klopt niet)
Geen mannen met lang haar.(klopt niet)
Geen Nederland gerelateerde dingen.(klopt niet)
Geen muziek van voor de jaren negentig.(klopt niet)
Geen brood. (Is namelijk goor volgens Mini)(klopt niet)
Geen oranje dingen. (Nederland hè...)(klopt niet)

Ehm... het is niet zo dat ik zeg: Dit mag niet en dat mag niet. Het is alleen mijn mening en trouwens... ehm.. ieder zijn eigen stijl en zo heb ik die van mij. Laten we het er gewoon even op houden dat ik aan de meeste van deze dingen gewoon een 'hekel' heb en niet meteen zeg: Dat mag niet! Dus dit hele lijstje klopt niet en er is al helemaal geen partij die de PVV na-aapt en met mij dus al helemaal niet als voorzitter.

Laten we het zo zeggen: Aan de dingen op dit lijstje zie ik liever 'van af' (houd ik in mijn leefstijl op afstand *niet letterlijk, ik kan wel normaal met gothics enzo praten enzo*), maar ik verbied ze niet, want iedereen heeft zijn eigen leefstijl. Grondwet: vrijheid van meningsuiting. Precies! Heeft hiermee te maken. Kan Geertje Wilders ook wel even een VOORBEELD aan nemen, inderdaad.

Dus... nja. Dat was het wel.. een soort van vervolg op de reactie hierboven met een kleine aanpassing en kleine toevoeging.