Volgers

About Me

Mijn foto
Marjolein
Behind you
Vijftien jaar en zeer zeker niet normaal. Houdt van bijnamen en moeilijke woorden. Leert graag fobieën uit haar hoofd.
Mijn volledige profiel tonen

Labels

afspraken (1) analyse (1) angst (1) animatiepoppetje (1) argh (1) arrogant (1) artcadia (1) astaat (1) Athena (1) baas als heks (1) Balazuc (1) ballet (1) bang (1) beroepen (1) betoog (1) biologie (2) bitches (1) blablabla (1) blij (1) Bob and Carol (1) boccherini (1) cadeautjes (1) CADSZ (1) catilina (1) cello (2) chocolade (1) chromosomen (1) computers met veel te vierkante beeldschermen (1) concert (1) dagdroom (1) DDLD (1) de enige (1) de tandloze glimlach van mijn leven (1) deathly hallows (1) denken (1) depri (1) dirk (1) Dit is een link (1) dood (1) doorvertellen (1) Dot (1) droom (1) dropje (1) een paar dingen o.a. over W... (1) ehm (2) eiffeltoren (1) einde (1) Emo's (1) enz (10) etc (7) even tussendoor (1) familie (1) fancy fair (1) feiten (2) filosofie (1) fobieën (1) foei (1) foto's (2) Frankrijk (1) gang (1) gedachten (1) geert wilders (1) geheim (1) geit (1) geitenjongen (8) geitenjongendag (1) gesprek (2) god ik heb echt niks te melden (1) goh (1) goodbye (1) google (1) grammaticafouten (1) grieks (2) groningen (1) gymnasium (1) Hallo (1) handschoenen (1) handvaardigheid (1) help (1) Hera (1) here comes the sun (1) heremietkreeft (1) Hippie (1) huis (1) huiswerk (3) huurboekjes (1) i-pod (1) ijsjes (1) ik (1) ik ben waardeloos (1) ingwing (1) interpuntie (2) iris (2) japanners (1) jarig (2) jongens (1) kaas (2) kameel (1) kamers (1) kattenkots (1) kcv (1) kernen van rode bloedcellen die ze niet hebben (1) kots en andere niet leuke mannendingen (1) krantenbericht (1) latijn (2) layout (1) lees dit niet (2) lees dit niet. (1) lerarenfobie (1) leren (1) liefde (2) lijstje (2) luisteren (1) maakt niet uit (1) maar dan nu ook echt (1) mail (1) mankini's (1) meneer hofman (1) menuet (1) Mètis (1) mevrouw baas (2) mieren (1) moeder (1) moi (1) muziek (2) nagellak (2) nederlands (1) nieuw jaar (1) niks (1) Normaal (1) onlogisch (1) onvoldoendes (1) onzin (7) onzinnigheid (1) opsomming (1) OSD (1) overig (1) pageviews (1) parijs (3) pedobos (1) pijper (1) pizza (1) please pap en mam (1) politiek (1) Poseidon (1) prekerstdiner (1) project (1) protestblog (1) psychologie (1) PTVA (1) reacties (1) recensie (1) retorische vragen (1) richard (2) Riezenbosch (1) rijtjes (1) rokende leuke jongens (1) rottige wikipedia (1) saai (3) sarcasme (1) schaap (1) scharenhouderslabeltjesdoosjestegoedbonnetjes (1) schattig (2) scheikunde (1) school (2) scouting for girls (1) SDOA (1) seal (1) sinterklaas (2) six days of awesome (2) sjaal (1) sorry (1) stad (1) stalker (1) stoppen (4) stoute blogger (1) strepenboekje (1) strijk sextet (1) Stylish Blogger Award (1) taalfouten (2) taalgebruik (1) Tabulamor (1) technasium (2) teksten vertalen (1) terug (1) test (1) tip (1) tja (1) toetsen (1) tralalalala (1) vaag (1) vaag hoofdding (1) vader (1) vage blaasontsteking pilletjes (1) vage kinderen in de stad (1) vakantie (2) van Dulmen (1) verbetering (2) verhalen (3) verjaardag (1) verwaarlozing (1) vliegeren (2) vliegerijsje (1) voldoende op grieks (2) vraagteken (1) vreemdgaande moeder (1) w (2) waardevolle lessen (1) was in haar (1) wat doe ik fout (1) wat te doen? (1) wedstrijd (1) weglopen (1) wikipedia (1) willekeurig (1) winkelen (1) winterjas (1) wiskunde (3) woorden (1) wratten met haren (1) youtube (1) Zeegse (1) Zeus (1) zomerhuisje in de provence (1) zweeds (1) zwemmen (2)
Mogelijk gemaakt door Blogger.
zondag 3 april 2011

Psychologische analyse

Even een korte analyse van wat er misgaat op het gebied "Geitenjongen" bij contact.

Volgens sommige mensen sla ik compleet dicht als hij met me praat. Ik kruip weg en probeer me zo onopvallend mogelijk te gedragen. Ik zeg weinig tot niets en kijk hem nauwelijks aan. 


Dat is het gevolg, maar wat is de oorzaak nu eigenlijk?

Dat zal ik je vertellen, eigenlijk ben ik gewoon bang om iets fout te doen. Ik doe liever niets dan iets waardoor ik hem misschien afschrik. Ik houd me rustig en afgezonderd omdat mensen mij meestal gek en irritant vinden. En hyperactief. Eigenlijk wil ik gewoon dat er regels zijn waarin excact beschreven staat hoe je je in zo'n situatie moet gedragen. Regels als: "Kijk hem elke twee minuten acht en een halve seconde in zijn ogen.". Zou dat het leven niet veel gemakkelijker maken? Of misschien moet ik gewoon een tijdmachine maken en terug gaan naar de tijd dat je nog uitgehuwelijkt werd. Dat lijkt me geweldig, geen problemen als: "Wat zou hij van mij denken?". Het maakte namelijk niet uit, je moest toch wel met hem trouwen.


En dan nu, de oplossing:

Die is er niet. Gedraag je gewoon. Wees gewoon jezelf. Ja, en wie ben ik dan? En wat is gewoon?
"Je moet niet helemaal in een hoekje kruipen.". Dan zal ik de volgende keer meteen in zijn armen springen. Nee dus. Het is echt heel lastig allemaal. Het liefst zou ik hem dit ook laten lezen, maar dat gaat niet.
Hebben jullie nog ideeën, want aan mezelf heb ik dus duidelijk helemaal niets. En aan reacties als "Wees jezelf en dan komt alles goed." heb ik niks. Ze zijn lief bedoeld, dat weet ik, maar zoals je net hebt kunnen lezen, het werkt gewoon niet. Echt niet.

En sorry voor de zeurpost. Ik moet onderwerpen vinden en wel snel. Anders is het hier binnenkort uitgestorvener dan bij een concert van Justin Bieber als de gehele wereld uit mensen zoals ik bestond. Maar aangezien ik de enige mij ben, blijven de concerten van mijnheer Bieber nog wel even drukbezocht.

Zeer geachte Justin Bieber fans, ik heb niks tegen jullie grote held persoonlijk hoor. Zijn muziekgenre spreekt mij alleen niet zo aan. Dat is alles. Maar hierbij verwijs ik alle enorme JB liefhebbers door naar deze site. Het is geschreven door waarschijnlijk de beste blogster ooit. Vera dus. 
Ben ik nu niet complimenteus en aardig. Dat dacht ik ook al.

~Marjolein~ (het blijft een leuk golfje.)

1 reacties:

Anne zei

awh wat jammer!
Ik heb eigenlijk ook niet echt tips, maar misschien moet je met hem een gesprek aan gaan op msn ofzo.. of gewoon in het echt. Het is maar een tip.

succes ermee!