Volgers

About Me

Mijn foto
Marjolein
Behind you
Vijftien jaar en zeer zeker niet normaal. Houdt van bijnamen en moeilijke woorden. Leert graag fobieën uit haar hoofd.
Mijn volledige profiel tonen

Labels

afspraken (1) analyse (1) angst (1) animatiepoppetje (1) argh (1) arrogant (1) artcadia (1) astaat (1) Athena (1) baas als heks (1) Balazuc (1) ballet (1) bang (1) beroepen (1) betoog (1) biologie (2) bitches (1) blablabla (1) blij (1) Bob and Carol (1) boccherini (1) cadeautjes (1) CADSZ (1) catilina (1) cello (2) chocolade (1) chromosomen (1) computers met veel te vierkante beeldschermen (1) concert (1) dagdroom (1) DDLD (1) de enige (1) de tandloze glimlach van mijn leven (1) deathly hallows (1) denken (1) depri (1) dirk (1) Dit is een link (1) dood (1) doorvertellen (1) Dot (1) droom (1) dropje (1) een paar dingen o.a. over W... (1) ehm (2) eiffeltoren (1) einde (1) Emo's (1) enz (10) etc (7) even tussendoor (1) familie (1) fancy fair (1) feiten (2) filosofie (1) fobieën (1) foei (1) foto's (2) Frankrijk (1) gang (1) gedachten (1) geert wilders (1) geheim (1) geit (1) geitenjongen (8) geitenjongendag (1) gesprek (2) god ik heb echt niks te melden (1) goh (1) goodbye (1) google (1) grammaticafouten (1) grieks (2) groningen (1) gymnasium (1) Hallo (1) handschoenen (1) handvaardigheid (1) help (1) Hera (1) here comes the sun (1) heremietkreeft (1) Hippie (1) huis (1) huiswerk (3) huurboekjes (1) i-pod (1) ijsjes (1) ik (1) ik ben waardeloos (1) ingwing (1) interpuntie (2) iris (2) japanners (1) jarig (2) jongens (1) kaas (2) kameel (1) kamers (1) kattenkots (1) kcv (1) kernen van rode bloedcellen die ze niet hebben (1) kots en andere niet leuke mannendingen (1) krantenbericht (1) latijn (2) layout (1) lees dit niet (2) lees dit niet. (1) lerarenfobie (1) leren (1) liefde (2) lijstje (2) luisteren (1) maakt niet uit (1) maar dan nu ook echt (1) mail (1) mankini's (1) meneer hofman (1) menuet (1) Mètis (1) mevrouw baas (2) mieren (1) moeder (1) moi (1) muziek (2) nagellak (2) nederlands (1) nieuw jaar (1) niks (1) Normaal (1) onlogisch (1) onvoldoendes (1) onzin (7) onzinnigheid (1) opsomming (1) OSD (1) overig (1) pageviews (1) parijs (3) pedobos (1) pijper (1) pizza (1) please pap en mam (1) politiek (1) Poseidon (1) prekerstdiner (1) project (1) protestblog (1) psychologie (1) PTVA (1) reacties (1) recensie (1) retorische vragen (1) richard (2) Riezenbosch (1) rijtjes (1) rokende leuke jongens (1) rottige wikipedia (1) saai (3) sarcasme (1) schaap (1) scharenhouderslabeltjesdoosjestegoedbonnetjes (1) schattig (2) scheikunde (1) school (2) scouting for girls (1) SDOA (1) seal (1) sinterklaas (2) six days of awesome (2) sjaal (1) sorry (1) stad (1) stalker (1) stoppen (4) stoute blogger (1) strepenboekje (1) strijk sextet (1) Stylish Blogger Award (1) taalfouten (2) taalgebruik (1) Tabulamor (1) technasium (2) teksten vertalen (1) terug (1) test (1) tip (1) tja (1) toetsen (1) tralalalala (1) vaag (1) vaag hoofdding (1) vader (1) vage blaasontsteking pilletjes (1) vage kinderen in de stad (1) vakantie (2) van Dulmen (1) verbetering (2) verhalen (3) verjaardag (1) verwaarlozing (1) vliegeren (2) vliegerijsje (1) voldoende op grieks (2) vraagteken (1) vreemdgaande moeder (1) w (2) waardevolle lessen (1) was in haar (1) wat doe ik fout (1) wat te doen? (1) wedstrijd (1) weglopen (1) wikipedia (1) willekeurig (1) winkelen (1) winterjas (1) wiskunde (3) woorden (1) wratten met haren (1) youtube (1) Zeegse (1) Zeus (1) zomerhuisje in de provence (1) zweeds (1) zwemmen (2)
Mogelijk gemaakt door Blogger.
dinsdag 5 april 2011

Grieks.

Grieks is saai. Er wordt nu van mij verwacht dat ik het leer. Ik dacht het niet. Ik ga gewoon mijn "tekst" even uittypen.

Tekst 23 A, Athena en Poseidon.

Eris, de godin van de twist, zei tegen Athena: "Zeg, ik ben het nu al zolang de godin van de twist, ik wil iets anders. Ik word de godin van de foxtrot.".
"Maar die ben ik al," zo sprak Athena verbaasd over deze plotselinge opmerking, "dus die is al bezet. En denk maar niet dat ik de twist van je over ga nemen. Die is veel te mainstream.".
"Maar dat hoeft toch ook helemaal niet," zei Eris, die ondertussen een plannetje bedacht had, "ga naar Poseidon, je oom, en eis daar de tango op. Dan kan hij mooi de twist overnemen. Bovendien is hij al veel te lang aan de macht geweest.".
Aangezien Athena dat wel een puik idee vond, haastte zij zich spoedig naar haar geliefde oom.
"Jong Sjap, Possie jong'uh, wie gayt es? Nog jochies in da bussie van jû geha omda je bij die meiskes toch alleen maar cyclopen verwekt?"
"Wa môt je nu weer dan?", vroeg hij zowel vriendelijk als beschaafd aan haar.
"K môt heulemal niks jong." antwoordde zei vlug, "ik vroeg me alleen af of ik heel misschien voor één keertje de tango mag lenen. Heel eventjes maar..."
"Neuh, eg nie jong. K ben nie heulemal gek in duh kop jong sjap." sprak hij haar bemoedigend toe.
Op dat moment kwam de woest aantrekkelijke Zeus binnen.
"Aloha luitjes, wat doen jullie voor spelle- Oh, koekjes..."
"Ja maar paaaaaapppiieee, al mijn vrienden mogen godin van de tango zijn, maar oom Poseidon wil niet delen." sprak Athena listig tegen haar vader, Zeus.
"Ja ja, heel erg stou- oh, kijk, er zijn ook nog zure matten. en oh, nu ben ik een vliegtuig. Jippie." sprak hij wijs.
*Nu neemt Mètis de macht over. Zeus had haar namelijk opgegeten toen zij zwanger was van Athena. Hij kreeg er hoofdpijn van en hakte toen zijn hoofd open. Tada, daar was Pallas Athena, zijn dochter. Af en toe, als Zeus weer een idee kreeg om een nieuw beest met drieëntwinig koppen te scheppen of iets anders doms te doen, greep zij in. Of als ze zin had om iets meligs te doen. Maar goed, Zeus is vanaf nu Mètis.*
"Poseidon, je mag mijn dochter niet zo plagen. Je weet zelf ook wel dat ze een achterlijk verwend nest is en er totaal niet tegen kan haar zin niet te krijgen. Bovendien is ze zo dom als een ik weet niet wat, dus denk maar niet dat ze überhaupt weet wat "nee" betekent. Geef haar die tango en dan zijn we van het hele gezeik af." sprak ze liefdevol tegen de broer van haar moordenaar en oom van haar dochter.

En verder was ik nog niet. Dan nu, geheel en al zelf van het internet geplukt, de goede tekst.

De strijd ontstond als volgt: Kekrops, uit de aarde geboren, hebbend/met het lichaam van een man en een slang, heerste als eerste over Attika. Op dat moment dus, zoals wordt verteld, verdeelden de goden onder elkaar de steden, waarin ieder zijn eigen eerbewijzen zou krijgen. Als eerste kwam dus/nu Poseidon naar Attika en, nadat hij zijn drietand had opgetild en daarmee de rots midden op de Akropolis had geslagen, liet hij zee(water) verschijnen... - ook nu nog is er een vorm van de drietand in de rots. Na hem kwam Athena en, nadat ze koning Kekrops getuige had gemaakt van haar werk/daad, plantte ze een olijfboom. Daarna ontstond er dus een strijd voor (hen) beiden over de streek. Zeus, die de strijd wilde beslechten, stelde, nadat hij hen had verzameld de twaalf goden als rechters aan. Nadat ze dus/nu geoordeeld hadden, wezen zij de streek toe aan Athena, omdat zij als eerste een olijfboom had geplant. Zo noemde Athena de stad naar zichzelf Athena, maar Poseidon zette Attika onder water, omdat hij boos was (geworden).

Lijkt mij vrijwel identiek aan mijn tekst, toch...

4 reacties:

Vera zei

De tranen pleuren over m'n bek, zo hard ram ik hier te lachen.

Anne zei

hahahaha leeeuk!

Eva zei

goh dit komt mij zoó bekend voor, dit soort misvormde griekse teksten. dus ik kies latijn (en duits trouwens, als ik frans ga kiezen schrijf ik latijn bij frans en andersom). het iswel heel grappig (:
XOXO
http://eva-hellosunshine.blogspot.com/

Lisa zei

Dit pleurt serieus geweldig jong.