Volgers

About Me

Mijn foto
Marjolein
Behind you
Vijftien jaar en zeer zeker niet normaal. Houdt van bijnamen en moeilijke woorden. Leert graag fobieën uit haar hoofd.
Mijn volledige profiel tonen

Labels

afspraken (1) analyse (1) angst (1) animatiepoppetje (1) argh (1) arrogant (1) artcadia (1) astaat (1) Athena (1) baas als heks (1) Balazuc (1) ballet (1) bang (1) beroepen (1) betoog (1) biologie (2) bitches (1) blablabla (1) blij (1) Bob and Carol (1) boccherini (1) cadeautjes (1) CADSZ (1) catilina (1) cello (2) chocolade (1) chromosomen (1) computers met veel te vierkante beeldschermen (1) concert (1) dagdroom (1) DDLD (1) de enige (1) de tandloze glimlach van mijn leven (1) deathly hallows (1) denken (1) depri (1) dirk (1) Dit is een link (1) dood (1) doorvertellen (1) Dot (1) droom (1) dropje (1) een paar dingen o.a. over W... (1) ehm (2) eiffeltoren (1) einde (1) Emo's (1) enz (10) etc (7) even tussendoor (1) familie (1) fancy fair (1) feiten (2) filosofie (1) fobieën (1) foei (1) foto's (2) Frankrijk (1) gang (1) gedachten (1) geert wilders (1) geheim (1) geit (1) geitenjongen (8) geitenjongendag (1) gesprek (2) god ik heb echt niks te melden (1) goh (1) goodbye (1) google (1) grammaticafouten (1) grieks (2) groningen (1) gymnasium (1) Hallo (1) handschoenen (1) handvaardigheid (1) help (1) Hera (1) here comes the sun (1) heremietkreeft (1) Hippie (1) huis (1) huiswerk (3) huurboekjes (1) i-pod (1) ijsjes (1) ik (1) ik ben waardeloos (1) ingwing (1) interpuntie (2) iris (2) japanners (1) jarig (2) jongens (1) kaas (2) kameel (1) kamers (1) kattenkots (1) kcv (1) kernen van rode bloedcellen die ze niet hebben (1) kots en andere niet leuke mannendingen (1) krantenbericht (1) latijn (2) layout (1) lees dit niet (2) lees dit niet. (1) lerarenfobie (1) leren (1) liefde (2) lijstje (2) luisteren (1) maakt niet uit (1) maar dan nu ook echt (1) mail (1) mankini's (1) meneer hofman (1) menuet (1) Mètis (1) mevrouw baas (2) mieren (1) moeder (1) moi (1) muziek (2) nagellak (2) nederlands (1) nieuw jaar (1) niks (1) Normaal (1) onlogisch (1) onvoldoendes (1) onzin (7) onzinnigheid (1) opsomming (1) OSD (1) overig (1) pageviews (1) parijs (3) pedobos (1) pijper (1) pizza (1) please pap en mam (1) politiek (1) Poseidon (1) prekerstdiner (1) project (1) protestblog (1) psychologie (1) PTVA (1) reacties (1) recensie (1) retorische vragen (1) richard (2) Riezenbosch (1) rijtjes (1) rokende leuke jongens (1) rottige wikipedia (1) saai (3) sarcasme (1) schaap (1) scharenhouderslabeltjesdoosjestegoedbonnetjes (1) schattig (2) scheikunde (1) school (2) scouting for girls (1) SDOA (1) seal (1) sinterklaas (2) six days of awesome (2) sjaal (1) sorry (1) stad (1) stalker (1) stoppen (4) stoute blogger (1) strepenboekje (1) strijk sextet (1) Stylish Blogger Award (1) taalfouten (2) taalgebruik (1) Tabulamor (1) technasium (2) teksten vertalen (1) terug (1) test (1) tip (1) tja (1) toetsen (1) tralalalala (1) vaag (1) vaag hoofdding (1) vader (1) vage blaasontsteking pilletjes (1) vage kinderen in de stad (1) vakantie (2) van Dulmen (1) verbetering (2) verhalen (3) verjaardag (1) verwaarlozing (1) vliegeren (2) vliegerijsje (1) voldoende op grieks (2) vraagteken (1) vreemdgaande moeder (1) w (2) waardevolle lessen (1) was in haar (1) wat doe ik fout (1) wat te doen? (1) wedstrijd (1) weglopen (1) wikipedia (1) willekeurig (1) winkelen (1) winterjas (1) wiskunde (3) woorden (1) wratten met haren (1) youtube (1) Zeegse (1) Zeus (1) zomerhuisje in de provence (1) zweeds (1) zwemmen (2)
Mogelijk gemaakt door Blogger.
zondag 10 april 2011

Handvaardigheid

*Kijk uit, grote kans op een zeurpost.*

Handvaardigheid, wie heeft het uitgevonden? Ik bedoel, je knutselt een beetje en dan krijg je daar een cijfer op. Klinkt hartstikke fijn toch.
Nou, laat me je vertellen, dat is het niet.
Tenminste, niet als je van ene mevrouw Riezenbosch les krijgt.
Dat mens is onredelijk, dik (maar dan geen gezellig dikkertje, maar eerder een nors, chagrijnig nijlpaard), onaardig en afschuwelijk.
Ik heb niks tegen het vak handvaardigheid zelf, nee, het is madam afschuwelijk die ervoor zorgt dat dat kleine beetje plezier op school wordt afgepakt en ze vervangt het door onvoldoendes op dingen waarvan je niet eens weet wat het is.
Ik kreeg bijvoorbeeld een vijf op "beels en vormg. opdr. 2" en een zes op "bedoeling opdr. 2". Dat is allemaal heel mooi, maar zo weet ik dus niet waar ik aan moet werken.
En oh, ik had een 1 op mijn verpakking. Ja, die had ik niet gemaakt, ik had te weinig tijd.
IK BEN NAMELIJK ZIEK GEWEEST, MOEST NAAR DE ORTHO EN IK HAD ÉÉN OF ANDER VAAG GESPREK MET MENEER PIJPER. DAARDOOR HEB IK VIER UUR GEMIST. VINDT U HET GEK DAT IK HET NIET AF HAD?
Maar nee, dat had ik het maar mee naar huis moeten nemen. Ja, fijn als u dat zo achteraf zegt, maar misschien had ik er meer aan gehad als ik van te voren even geweten had dat dat ook tot de mogelijkheden behoorde. Heel fijn allemaal.
Het is dat ik braaf mijn huiswerk deed en daar een acht op had, maar anders stond ik nu echt onvoldoende.
Ik sta nu namelijk nog maar een 5.6. Op handvaardigheid.
Ik stond er vorig jaar gewoon een acht op. Net als iedereen. En nu, dit...
Het enige positieve aan dit hele verhaal is dat vanaf morgen de vierde periode ingaat en dan hebben we geen handvaardigheid meer. En stel nu dat je beeldende vorming kiest in de bovenbouw, dan krijg je dat van meneer "von Dülmen-kreupelmann". Van meneer van Dulmen dus. En hij is wel aardig, cool en geniaal.
Hij heeft wel een goed (en droog) gevoel voor humor. En hij kan mijn cyclopen, veel oogige (?) bloemen, hippies, duivelszonnen en kronkelende bomen in een tekening met als thema "blokhuizen" wel waarderen.

Vandaar dat we handvaardigheid uitroeien. Nee, niet afschaffen, maar uitroeien. Want we schaffen de knieën van Richard al af. Die zijn echt heel eng. Maar dan ook heel eng. Als in nachtmerrie-eng. Van die knieën die je verwacht in een spookhuis tegen te komen ofzo. Echt heel eng. Net zijn benen, die zijn ook eng en dun. Heel erg dus. Magerachtig dun.

~Marjolein~

Post scriptum, morgen loopt meneer van Cruchten (mijn ex-wiskundeleraar) een dag met ons mee. Alsof hij een leerling is. Dus ik denk dat daar binnenkort ook wel iets over komt.

3 reacties:

Vera zei

EENS.
MENEER VAN DULMEN IS AWESOME.
(pas op met volledige namen gebruiken he, als in; google)

Anoniem zei

Jeej. Geen handvaardigheid meer!

Anoniem zei

FINALLY: NEVER HANDVAARDIGHEID MEHR! IK HOUD VAN CAPS LOCK EN VAN TALENMIX!