Volgers

About Me

Mijn foto
Marjolein
Behind you
Vijftien jaar en zeer zeker niet normaal. Houdt van bijnamen en moeilijke woorden. Leert graag fobieën uit haar hoofd.
Mijn volledige profiel tonen

Labels

afspraken (1) analyse (1) angst (1) animatiepoppetje (1) argh (1) arrogant (1) artcadia (1) astaat (1) Athena (1) baas als heks (1) Balazuc (1) ballet (1) bang (1) beroepen (1) betoog (1) biologie (2) bitches (1) blablabla (1) blij (1) Bob and Carol (1) boccherini (1) cadeautjes (1) CADSZ (1) catilina (1) cello (2) chocolade (1) chromosomen (1) computers met veel te vierkante beeldschermen (1) concert (1) dagdroom (1) DDLD (1) de enige (1) de tandloze glimlach van mijn leven (1) deathly hallows (1) denken (1) depri (1) dirk (1) Dit is een link (1) dood (1) doorvertellen (1) Dot (1) droom (1) dropje (1) een paar dingen o.a. over W... (1) ehm (2) eiffeltoren (1) einde (1) Emo's (1) enz (10) etc (7) even tussendoor (1) familie (1) fancy fair (1) feiten (2) filosofie (1) fobieën (1) foei (1) foto's (2) Frankrijk (1) gang (1) gedachten (1) geert wilders (1) geheim (1) geit (1) geitenjongen (8) geitenjongendag (1) gesprek (2) god ik heb echt niks te melden (1) goh (1) goodbye (1) google (1) grammaticafouten (1) grieks (2) groningen (1) gymnasium (1) Hallo (1) handschoenen (1) handvaardigheid (1) help (1) Hera (1) here comes the sun (1) heremietkreeft (1) Hippie (1) huis (1) huiswerk (3) huurboekjes (1) i-pod (1) ijsjes (1) ik (1) ik ben waardeloos (1) ingwing (1) interpuntie (2) iris (2) japanners (1) jarig (2) jongens (1) kaas (2) kameel (1) kamers (1) kattenkots (1) kcv (1) kernen van rode bloedcellen die ze niet hebben (1) kots en andere niet leuke mannendingen (1) krantenbericht (1) latijn (2) layout (1) lees dit niet (2) lees dit niet. (1) lerarenfobie (1) leren (1) liefde (2) lijstje (2) luisteren (1) maakt niet uit (1) maar dan nu ook echt (1) mail (1) mankini's (1) meneer hofman (1) menuet (1) Mètis (1) mevrouw baas (2) mieren (1) moeder (1) moi (1) muziek (2) nagellak (2) nederlands (1) nieuw jaar (1) niks (1) Normaal (1) onlogisch (1) onvoldoendes (1) onzin (7) onzinnigheid (1) opsomming (1) OSD (1) overig (1) pageviews (1) parijs (3) pedobos (1) pijper (1) pizza (1) please pap en mam (1) politiek (1) Poseidon (1) prekerstdiner (1) project (1) protestblog (1) psychologie (1) PTVA (1) reacties (1) recensie (1) retorische vragen (1) richard (2) Riezenbosch (1) rijtjes (1) rokende leuke jongens (1) rottige wikipedia (1) saai (3) sarcasme (1) schaap (1) scharenhouderslabeltjesdoosjestegoedbonnetjes (1) schattig (2) scheikunde (1) school (2) scouting for girls (1) SDOA (1) seal (1) sinterklaas (2) six days of awesome (2) sjaal (1) sorry (1) stad (1) stalker (1) stoppen (4) stoute blogger (1) strepenboekje (1) strijk sextet (1) Stylish Blogger Award (1) taalfouten (2) taalgebruik (1) Tabulamor (1) technasium (2) teksten vertalen (1) terug (1) test (1) tip (1) tja (1) toetsen (1) tralalalala (1) vaag (1) vaag hoofdding (1) vader (1) vage blaasontsteking pilletjes (1) vage kinderen in de stad (1) vakantie (2) van Dulmen (1) verbetering (2) verhalen (3) verjaardag (1) verwaarlozing (1) vliegeren (2) vliegerijsje (1) voldoende op grieks (2) vraagteken (1) vreemdgaande moeder (1) w (2) waardevolle lessen (1) was in haar (1) wat doe ik fout (1) wat te doen? (1) wedstrijd (1) weglopen (1) wikipedia (1) willekeurig (1) winkelen (1) winterjas (1) wiskunde (3) woorden (1) wratten met haren (1) youtube (1) Zeegse (1) Zeus (1) zomerhuisje in de provence (1) zweeds (1) zwemmen (2)
Mogelijk gemaakt door Blogger.
zaterdag 19 februari 2011

dood

dropje is dood. hij was/is mijn hamster. dit wordt geen depri bericht. het wordt een emotieloosbericht.

hij is dus dood. en vreemd genoeg, moet ik niet huilen of wat dan ook. het zat er al ongeveer vijf maand aan te komen. hij had een tumor. die was zo groot dat hij uiteindelijk openbarstte. zelfs toen bleef hij vrolijk rondlopen en gewoon goed eten en drinken. hij is in zijn slaap overleden. vandaag. exact drie jaar nadat ik hem kreeg. de eerste dag van de voorjaarsvakantie dus. hij was ook ruim drie jaar oud en dus zoals wij dat spottend noemden :"hartstikke over datum...". niet om hem te beledigen ofzo. nee, gewoon om aan het idee te wennen dat hij dood zou zijn. zoals nu dus. het positieve is (tja, zo positief kun je niet over de dood zijn, maar toch) dat we geen problemen meer hebben met de vakantie. we gaan namelijk naar Parijs toe. en onze buren zouden op hem passen. ik was al bang dat hij zou overlijden als wij weg waren. dat zal dus niet gebeuren...

is het vreemd als ik niet moet huilen en eigenlijk stiekem ook een beetje opgelucht ben? want eigenlijk moesten we hem laten inslapen als hij zou gaan lijden. maar dat deed hij niet en hij is in zijn slaap overleden. ik bedoel meer van, ik ben niet blij dat hij dood is enzo. ik ben er alleen niet heel erg kapot van. is dit raar? want toen mijn kat stierf, was ik daar echt dagen kapot van. ik at nauwelijks wat. ik liep de hele dag te snikken en zei niks. maar dat is nu dus niet het geval...

Marjolein.

post scriptum, hij krijgt wel een echt graf en een uitvaart. we gooien hem dus niet zomaar weg. dat deed een vriendin van mij vroeger wel. maar die heeft dan dus ook elf hamsters in anderhalf jaar gehad. ze gingen telkens dood omdat ze erop ging zitten, of ze gooide ze perongeluk weg. of de kat at ze op. of ze liet ze in een hele zomervakantie in een luchtdichte bal opgesloten zitten. of ze pleegden zelfmoord door in het gordijn te klimmen (dat kunnen ze ja) en zich dan te laten vallen. maar dat was hier dus niet het geval. ik dacht, ik meld het even.

5 reacties:

Anne zei

ah wat zielig!
op zich is het niet zo heel erg vreemd dat je niet hoeft te huilen, je had gewoon een veel betere band met je kat, dan met je hamster.

sterkte!

Anne zei

dankjee voor je lieve comment.

Manon zei

Ahw wat erg! Ik vind het niet raar, ik had zoiets soortgelijks toen mijn ratjes overleden, dus ik begrijp wel wat je bedoelt. (:

Heel veel plezier in Parijs!

Manon zei

Hoi! Ik heb je een 'Stylish blogger Award' gegeven! Kijk hier:
http://floralsuit.blogspot.com/2011/02/hoi-ik-kreeg-de-stylish-blogger-award.html

Wat je moet doen:
♥ Link degene van wie je 'm hebt gekregen
♥ Vertel tien facts over jezelf
♥ Geef de award door aan mensen!

Voel je niet verplicht om het te doen, doe het alleen als je het leuk vindt! x Manon

Anoniem zei

Ok, dat laatste dat bij P.s. staat maakt me echt razend! Dat is gewoon dierenmishandeling (behalve dat van in het gordijn klimmen. Dat is geen dierenmishandeling als ze het niet in de gaten heeft gehad! Anders wel). Als je een huisdier hebt, hoor je er GOED OP TE LETTEN en er niet goed op te zitten. Ookal was het per ongeluk; dan is het alsnog zielig! Dat de kat hem opat: laat het beestje dan ook niet alleen in 1 ruimte zitten met een kat! Da's wel erg dom!

Een hamster hoor je niet een lange tijd in zo'n bal op te sluiten. Hij komt dan niet bij zijn eten en het is er warm. Dat is gewoon uithongering en uitdroging tegelijk! Zielig!

En per ongeluk weggooien; zelfs dat kan ik iemand niet vergeven. Houd hem dan goed vast en gooi hem niet weg zoals in day verhaal van Duits!

Kortom: Als je niet goed voor een beest kan zorgen, neem er dan geen!